Wednesday, March 01, 2006

28 February 2006

5.30pm-Kemas brg and nak balik....eh mana lak kunci motor ni??? Masuk balik opis...xde...hmmmm

"BOSSSSSS!!! Bagi balik kunci motor I.."
"He..heeee I xambik ur keys la...but nevermind I find it for you....ni .....apa ni???"
"Dah sah u yg sorok....xpe....bye..." terus melangkah kluar...

Start motor terus meluncur laju....yelah scooter mana ada gear...start je trus jln. La....knape traffic ligh t merah je...isk..isk...xpe ikut jln shortcut xde traffic light....

"Berhenti...Berhenti...."
"Kenapa lak ni?"
"Ni apasal pakai lampu tinggi ni?" Polis gemuk tu tanya.
"Eh...sori cik...saya xperasan....anak saya main tadi kot..." Dalam hati....bosssssss ini mesti keje boss lagi..
"xpe....betulkan...dah gi balik..."
"trime kasih....." trus blahhhhhhh

Aku nak singgah kedai la...belok ke arah Ipoh Jaya....skkkkreeeeeettttt. Moto brenti...tanpa bukak helmet trus aku masuk kedai yg xnampak mcm bukak tu.....

"Ahhhh kak...lama tak maiii....ada byk celite balu..."
Ehhh...kenal lagi cina ni kat aku....
"yaaaa....long khon ala...aa ini buli balik....anak mamee...pontianak...bik mamaa...ini celita siam pun ala...celita hantu"
"Haaa crite hantu??? Taknak la"

Trriiitt...Trriiiittt...Trrriiittt...Triiitt.....
""hello....aaaa abah.."
"Kamu tolong amik dina..."
"hmmm....amik Dina..kat ne......."
"kat depan..."
"OK...abah..nak cite long khon ke?"
"boleh juge...kamu kat kedai cd ke?....carik Narnia..."
"Narnia...cite lama tu...jap.....mmmmm...ada...OK...bye"

"OK kak sulah piley arrr...manyak cite balu...suma best arrr...lesling pun ala.."
"Alaaaa tak cukup wang la.....utang bole ka Frankie...nanti lain kali saya bayar..."
"Kak punya pasai...bole...apa cd kak mau...saya amik kasi kak"
"heee...hee ye la tu...kasi saya aarr long khon...narnia...lagi...mmm..pontianak sama buli balik...saya xcukup wang...esok saya mai lagi..."
"takpa kak...amik lulu...mesok bayaq la..."
"tak mau le aku hutang ngan kamu....nah duitnye..."
"OK kak tima kaseehh arrr kalau ada losak mole tukaq..."
"Orait"
"Jumpa lagi kak....."

4 comments:

kiranakia said...

wah..lu beli cd cetak lompak kaaa??

ronie said...

marah shafie afdal macam ni..

Hezrin Ahmad said...

ala...korang mcm xbiase...

zam said...

besa besaaaaa