Friday, July 27, 2007

Mee Kari


Last Tuesday and Wednesday aku MC.... tak sihat... but hari malam hari Rabu tu aku dah kuat la sikit... teringin lak nak makan mee kari... Jadik aku pun buatlah.... sebenarnya ini kali pertama aku buat mee kari... sebelum ni tak pernah lagi cuba... aku recall balik cara-cara mama buat dulu... cuma aku tak pakai fresh punya santan... aku pakai santan AYAM Brand jek... Inilah hasilnya.... Memula aku rasa macam xbest sangat tapi bolehlah makan... tak habis masuk peti ais.... semalam balik kerja.... aku panaskan balik kuah... aiseh tiba-tiba lak jadik sedap... my hubby pun kata... eh knape harini dia sedap ek.... aku tanya mama...katanya kuah tu dah mesra... tu yang jadik lebih sedap... meaning... lain kali kalau nak makan esok... harini dah kena prepare la... baru la ngam...hmmm..... Xpe len kali kita cuba resepi baru lak...

2 comments:

ronie said...

ekk... aku tengok macam kue teow kari je..?

Hezrin Ahmad said...

aku campur laaa....