Monday, March 24, 2008

IHSAN

Zaman dulu mama dgn pah slalu pesan jgn derhaka nanti kena sumpah jadik BATU....tp skrg tak perlu sumpah... Allah dah balas atas dunia orang kata sometimes Allah pay cash...Sabtu lepas aku tgk tv3 bkn cite wrestling bkn tgk Amerika Idiot....tapi aku layan Cerekarama (Ihsan) jam 10mlm: Cerita ni menyayat hati….cerita tu mcm cite si Tangang versi moden ..melampau sampai sanggup sepak perut ibu dia sendiri ....dia abaikan ibunya demi kekayaan..dia ingat kekayaan tu kekal agaknya last2 jatuh bankrap jugak bini pun cabut lari ...waktu mak dia meninggal dia dtg itupn dh mcm org gila...n time tulah Allah balas...masa dia nazak tok imam ajar mgucap tp tak boleh ikut... nak mati Rohnya disentap sampai terduduk... mandi jenazah mayatnya bernanah busuk keluar dari mulut mata telinga dah tu org nk angkat keranda pn berat yang teramat...kubur pn tak nak terima ....betapa besarnya dosa dia terhadap ibu.......Hati aku sayu bersama linang airmata..terasa byk dosa yg aku telah buat pd mama......aku juga pernah kecewakan mama namun mama maafkan aku.....aku sakitkan hati mama....Namun mama selalu doakan kebaikan untuk aku....sejak aku dewasa aku kurang beri perhatian pada mama.....tapi mama selalu berikan nasihat untuk aku tabah menempuhi perjalanan hidup ini......Sayang MakKASIH ibu membawa ke syurga, kasih bapa sepanjang masa.Jika patah tidak akan tumbuh lagi, jika hilang tiada berganti, dia satu-satunya di bumi ini, tiada dua atau tiga. Demikian besarnya martabat seorang ibu. Amatlah berdosa jika kita sebagai anak mengabaikan mereka... "YA RABB Engkau peliharalah Mak ku...Ampunilah Dosanya, Berilah kekuatan pada anak-anaknya untuk membalas jasa ibu yang tak terhingga." AMINN

1 comment:

Zololkis said...

SECURITY CENTER: See Please Here