Friday, October 17, 2008

Dialog Hakimi

Hakimi masa kecik...

Hakimi di hari ini.....

Dialog malam tadi.....
  1. Tengah aku kemas2 tempat tidur.... tiba2 Hazimi nangis.... "Abang... nape kaco adik...kan dia dah nangis...ish abang ni..." "Mama bukan salah abang.... abang tengah korek hidung... adik yang jatuh sendiri..." "Adik... meh sayang... abang ada jgn nangis ye... meh sini meh... tido kat peha abang..." "Erkk"
Dialog pagi tadi.....
  1. "Mama Abang takut... ada hantu.." "Mana ada hantu... tu la tido xbaca doa tido" "Tu la si Walis (Waris - Kekasihku Seru) tu dtg kat Abang... dia dtg dgn Mama Kecil...." isk ni kes smlm tgk citer tu la ni.... "Allah humma bariklana...." ""Eh itu doa apa..." "Alamak Abang tesilap la mama... Apa la mama ni... itupun xtau... Allahummabismikayaamut.... baru btoi" La aku pulak yg xbetoi....
  2. Masa aku tengah gosok baju keje.... "Mama, kenapa ALif tu dia xde Opah... Abang ada Opah..." "Alif ada Opah tapi dia panggil Opah dia Babah..." "Abis tu kenapa Abang panggil Opah... Babah tu Opah Abang ke?" "Babah tu Opah mama... bukan Opah Abang... Babah tu moyang Hakimi dgn Hazimi... tu sebab xpanggil Opah tapi panggil Babah" "Abis tu kenapa Ci dgn Haziq panggil mama Aunty Ayong... tapi Alif panggil Mama Ayong..." "Ye la... Ci dgn Haziq tu anak sedara mama... Alif tu sepupu mama" "Apa pulak... Abang dgn Adik la anak Mama" "Isk Abang ni... nnt la mama draw salasilah keluarga nanti mama cerita ok..." "Salasilah tu apa mama..." "Ala Abang ni... nanti la mama nk gosok baju...." "Ish mama ni... xpaham-paham..." Erk... aku lak yg xpaham.... huhu
  3. Masa bukak pintu nk pegi keje.... ada sorang pakcik ni nek beskal.... "Mama pakcik tu nak pegi mana?" "Dia nak pegi keje..." "Pakcik tu dah tua la mama... mana anak dia..." "Anak dia pegi keje jugak..." "Isk.. apa la anak dia... pakcik tu kan dah tua... suh la pakcik tu duk umah macam Tok tu duk umah je...." "Pakcik tu kene keje...." "Dia keje sbb nk duit ke mama?" "Ye la... xkeje macam mana nk makan, nk bayar duit api, air..." "Mama... nanti mama keluar la sikit duit tabung haji abang.... bagi kat pakcik tu sikit... dia nak pakai duit... abang boleh carik lain..." Hmm.... terus aku peluk Hakimi... Dia baru 3 thn tapi dah boleh fikir mende2 mcm ni.... Budak zaman sekarang...
  4. Keluar umah ada puntung rokok... "Isk ni rokok ayah la ni.... pengotor betul... buang rata2... nanti ayah balik abang marah ayah... Abang dah bgtau dah merokok tu bahaya... ayah tu xpaham paham...kan mama" "Betul3" "Mama ni macam Upin & Ipin la....heheh

All time favourite....

  1. Bila orang suh Hakimi buat sesuatu dan dia malas nk buat dia akan cakap... "U hope my dear U hope"
  2. Bila orang ckp jangan buat camtu camni dia akan cakap... "Timkaiyaaaa"
  3. Bila orang ckp tak boleh dia akan cakap... "Kenapa.....huuuu" kdg2 sambung "Ane nk teh tarik 1... "
  4. Bila org ckp xboleh dan dia xpeduli dia akan cakap... "Nak jugak....." "Nak jugakkkkkkkkk"

5 comments:

emil @ mamamia said...

alahai..so sweet hakimi dok menyembang dgn mama dia ye..

rajin mama dia melayan...

hakimi ni handsome...baik hati plak tu..dah ada girlfriend ke blom...aci consider tak anak dara auntie emi tu hehehe

Hezrin Ahmad said...

hahaha.... nak booking ye... si Hakimi tu xabis2 tanya bila nk pegi rumah kawan abang si fariz tu... mama dia suruh dtg la mama.... mlm tu pun si damia sikit2 Hakimi... sikit2 Hakimi... Dat pun perasan...heheh

Jun said...

yuhuuu...salam raya hezrin..alala, penat eh layan soklan anak2..akak kdg2 tu siap ckp, boleh x dok diam2 kejap..kejappppp j..hehe...

sakinah said...

comel sangat-sangat!! :D :D :D

Hezrin Ahmad said...

salam raya kak jun... mmg pon penat but sometimes cute sgt rasanya...hehhe

sakinah... comel ye... penat tau...huhu