Tuesday, October 21, 2008

Gila-gila remaja

Masa tgh drive nk pegi keje... aku bukak Hotfm... mmg selalu pun layan Hotfm pun... This morning punya topik mmg best... Kenangan thn 1980an... Ada sorang caller tu dia bukak cerita pasal cerita Gila2 Remaja... masa dulu sume nak jadi Azroy... hehe... skrg ni sume dah jadi Boroi...muahaha... Masa memula Kristal nyanyi lagu tu aku bgtau Hakimi lagu ni Degawan yg nyanyi dia xpercaya but then ada satu iklan tunjuk muka si Kaza baru dia percaya tp mcm bengang2 je sebab mcm tertanya2 blh ke si Degawan ni nyanyi...muahaha... But diorang pasang lak lagu Memburu Impian Original Version nyanyian Kaza or Degawan.... Layan best le pulak pepagi ni... Dan tak semena-mena otak aku ni pun mula mengenang kembali zaman aku masih budak-budak dulu... maklumlah, masa filem ni melatop , masa tu zaman remaja tengah gempak dengan rock kapak. Memang Nostalgia cerita ni... dengan motor scrambler dan kasut Nike high cut ...fuh ....Aku minat betul kat filem ni. Ianya adalah arahan Hussein Abu Hassan (Ayah Faizal Hussein) dan diterbitkan pada tahun 1984. Filem ni memang best, lebih best jika nak dibandingkan dengan cerita KL Menjerit, Janji Diana atau filem-filem baru sekarang yang melibatkan remaja, lumba motor dan sosial remaja.

4 comments:

emil @ mamamia said...

perghh..jiwang jap kawan aku sorang ni...kuang..kuang..kuang

ronie said...

bukan nike la... aliph... baju lambang
mendela jipun woo

sakinah said...

best ke?
waa nk tgkk

Nasya Nasruldin said...

hi my prend...long time no blog...
sila lawati laman blog baru aku...

http://www.nasyaprubsntakaful.blogspot.com