Friday, October 31, 2008

Kayanya Aku


Semalam balik keje aku terus masak nasi and sup ayam sebab Hakimi request since yesterday lagik.... OK mama tunaikan hajatmu ye.... Senang jek ... kejap je siap... "mama bila boleh makan ni..." "japgi la... kita tunggu nasi ni masak... jom kita pegi kedai" Aku nak buat kek coklat but susu cair lak dah abis... isk bawa Hakimi pegi kedai dah tentu kene bayar tol....
Sampai je kedai... aku amik susu cair dulu... chocolate chips... "Mama abg nk Ryukendo" "Isk... mama xde bawak duit byk.... Ryukendo tu mahal.... abg beli je la mende lain..." "Oklah abg nk koko crunch yang ada batman ni..." "La kat umah kan ada lagi koko crunch... abg beli coklat nak..." "yelah yelah... nak itu lah.." Dia amik kitkat.... Masa nak bayar... "eheh mama ada telefon spiderman... abg naklah..." "Nak telefon ... xyah coklat ok x?" "OK..." "abg amik yg spiderman adik amik yang pohh... kalau beli satu nanti gaduh..." Masa kat kaunter cashier tu ckp "byknya mainan... ni kakak ke abg..." Hakimi jawab " Nama saya Ahmad Iman Hakimi..." "oh abg... rambut mcm pompuan..." Lepas masuk kete Hakimi ckp... "Apala org tu... adake ckp Abg ni pompuan... Abg ni ensem... Abg nk rambut panjang macam Fezal Tahir...kan Maa" apa2 aje la....
Lepas tu terus buat kek... then suapkan deme makan nasi.... Deme berdua sudah bedal semua nasi and lauk.... Lapor le aku... "Mama... pandai betoi mama masak... sian mama xdpt mkn..." kembang jap lubang idung... "Mama telefon ayah.." "Hello ayah... abang dah dah makan nasi ... banyak... abg makan 3 kali ganda....hahhahah... Ayah... Mama beli telefon baru.." "Mama beli telefon baru?... oooiiihhh kayanya mama" "Yeee mama mmg kaya... mama ada byk duit... td mama beli telefon.. abg satu adik satu... oklah ayah... nanti ayah beli burger untuk mama sian mama xmkn lagi.. abg dgn adik dh abiskan nasi laaa" "Ok.. japgi ayah blk"
** Muahahaha kayanya aku..... siap boleh beli 2 handphone dlm sehari... Tapi diorg berebut nk henpon Spiderman jek... yang pooh tu deme xnk... isk ingat beli 2 xgaduh... gaduh gak rupanya...

3 comments:

Nasya Nasruldin said...

aku lg kaya... hari2 aku beli buat cicah ngan roti...

emil @ mamamia said...

hezrin..aku mmg tak leh tahan nengok cake ko ke apa...nak bt tak penah jadik...kasi la resipe kepada hamba ni...supaya terror sekejap..hehehe

Hezrin Ahmad said...

muahahah