Wednesday, January 07, 2009

Hakimi Dah Sekolah

Semalam aku nak masukkan Hakimi ke Tadika. Pegi la satu kindy ni... (xyahla aku namakan dia)masyaallah... student dia punya la ramai... cikgu ada 3 orang... student 60 orang... kat rumah double story... macam rumah kongsi aku tgk... dengan budak-budak menangisnya... rimas aku tgk... oleh kerana Hakimi ada kawan kat sini aku ingat nak masukkan dia skali... but tau x apa yg cikgu tu kata... xpe biarkah anak u duk sini dalam seminggu... selalunya budak 4 thn ni bkn nak sekolah... pg 2-3 hari dia dh xnk... puan xyah byr apa2... nanti buat rugi je duit puan anak xnak sekolah... lerrr... so negative thinking.... Balik aku tanya Hubby... dia kata kita hantar tempat lain... kalau cikgu camtu u nak dia ajar anak... xyahla...
So this morning aku & Hakimi memulakan pencarian kami, pusing sana pusing sini sume Hakimi xnak... aku pun actually xnak... sebab dari luar lagi aku tgk kotor la, rumput xpotong la, kain bersidai sini sana macam rumah kongsi..... hmm... susahnya... At last Hakimi ckp... "Mama Hakimi nak sekolah kat Little Caliph..." "Betul ni... jgn main2... tapi abg janji belajar rajin2 ye.." "Baiklah"... so ke sana la kami... actually last few weeks kami dah ke sana... he seems to be so comfortable there... Aku uruskan hal-hal pendaftaran.... Banyak gak duit yang kena kuar ni...huhu....while dia main2 dgn yg lain.... actually class will start tomorrow but aku nak dia biasakan diri dulu.... "Hakimi salam mama... mama nak pegi keje.." terus dia peluk aku n nak ikut... Cikgu pegang dia... Apa lagi nangis la...but aku pegi gak.... bukan apa tu dia xpenah tinggal situ... Sampai opis aku tepon Cikgu Shira... "Hakimi ok puan.... tadi lepas puan pegi dia nangis, saya bawak dia main kat luar jap... terus diam... Ni dia baru lepas makan.... jangan risaulah... dia baik" Alhamdulillah...
**Hakimi la student paling tinggi eventhough dia baru 4 thn...

3 comments:

aqilahzambri said...

hehehhe..
haah..dah keje..tpi gaji jewk xmsk2 g..
dush2~!!
cikrin laa kene blnja..
ingt dtg mid singgah guardian..
ahahaa
:-)

kimi adik ku nieyh mmg tinggi
mama n ayah dy kn tinggi..

rahsia : kimi tinggi ikut akak sedare dy sowank nieyh..
ahaks~!!

sakinah said...

tak tangkap gambar ke hehehehehhehehe

Hezrin Ahmad said...

ada tapi cable lak xtau letak mana... nnt ek