Monday, February 04, 2013

A very short visit

Ni gambo smlm... ni pose sblm mandi.... tgk tu mcm dah beso sgt.... tgk tv di posisi yg merbahaya....huhu... dah 2 minggu ni dia berkepit je dgn mama....dah xnak org...letak je ngobak....abg xnk...ayah xnk...lgsg xleh tgk mamanya....Hafizi siap ckp...acam la mamanye catek tanat .....ahaha.....tp mmg la payah...smlm ptg hubby pg amik MIL kat Sg Buaya.... bawa ke rumah ni...sbb mak nak ke melaka ada follow up check up esok di sana.... masak la rin kat dapur kot2 deme nak makan.... ropenye deme mkn dulu disana... so menu mlm smlm merangkap menu lunch kami la arini...hehe

Ni abes la smlm.... bekbudak gemo....potong sosej kecik2 n goreng...dah garing baru masuk telur n mayonis.... makan panas2 bertambah deme.....arini grg ayam celup tepung je...

Rin buat sambal tumis udang je... Itu yg senang sbb Haqiqi sgt behave kan huhu.... mak xmakan banyak... katanya dh 2 minggu dia xlalu mkn... xtau nak mkn apa....hmmm pening la menantu dia pikir apa la nak masak...last2 kitorg pegi beli grg pisang crispy masa pegi hantar hakimi ke sekolah agama...byk juga dia mkn...sambil makan grg pisang cicah dgn sambal kicap yg mmg slalu ada dlm fridge tu.....sembang2 la kami 2 beranak....bkn slalu dpt sembang2.... ada kala dia ketawa...ada juga dia mengalirkan air mata.... mengenangkan hal anak2.....sesungguhnya hati kecil ibu tua ini sangat sensitif.... pertuturan kena benar2 dijaga supaya dia tdk berkecil hati....walaupun dia hanya ibu mertua.....dia juga ibu..... rin pun bakal bergelar ibu mertua suatu hari nanti.... kita pun xtau macam mana bila kita dah tua nnt....

Lauk ada sikit je lagi... nak masak lain...terasa malas...lagi pun hubby dah nk antor mak malam ni.... hubby bawa hafizi bersama....  nnt lauk lebih xde sape nak makan...last2 masak nasi grg je la.... alhamdulillah licin..... 
Deme dh otw ke melaka....rin dh siap baju2 n brg2 utk esok... ok rin tdo dulu ye...nnt kita jumpa lagi....


No comments: